April 05, 2007

Cité des Fleurs

It's surprising, when you walk along a "normal" street, suddenly there is a small "hidden" street, to the right or to the left. This is one of them, called "Cité des Fleurs". Buildings are often one family houses, but today in many cases transormed into multiple flat ones. They have all a nice garden in front of them. When the street was created (1847), owners had the obligation to plant at least three - flowering - trees. Today, there are many more and soon they will look even nicer.

6 comments:

hpy said...

C'est incroyable, le nombre de cités dans ce style qu'il peut y avoir à Paris. J'aimerais bien habiter un pareil endroit.

lyliane six said...

Nous nous croyons à cet endroit à mille lieues de Paris! Les arbres commencent à verdir et fleurir, il faudra y retourner à la fin du mois, ce sera un enchantement pour la vue et l'odorat.

lyliane six said...

Je vois que tu as installé un site meter!

hpy said...

Pardon, j'étais en train de vérifier L6 en tant que Lyliane, mais c'est HPY qui a fait le commentaire précédent. Pardon à tous les deux...

lyliane six said...

bien oui, car je ne sais même pas ce qu'est un site meter!!!

Cergie said...

Je vois que tu avais deux fidèles supportrices...